Route:
  2. Cliënt
  3. Vergoeding zorgverzekeraars

Vergoeding door Zorgverzekeraars

Vergoeding van shiatsu-behandelingen vindt altijd plaats vanuit de aanvullende verzekering van uw zorgverzekering. De hoogte van deze vergoeding is afhankelijk van de afgesloten polis. De kosten van de behandeling komen niet ten laste van het eigen risico. Een verwijzing van de huisarts is niet noodzakelijk.

>> Bekijk hier de vergoedingen 2024 per verzekeraar

Shiatsu: lichaamsgerichte therapie

Shiatsu is een lichaamsgerichte therapie die niet alleen naar de klacht kijkt, maar naar de mens als geheel. Shiatsu werkt​ door zachte druk te geven met handen, ellebogen of voeten. Het Japanse woord 'shiatsu' betekent 'vingerdruk'.

Shiatsu is gebaseerd op de principes van de oosterse geneeskunde: ondersteunen van het lichaam bij het herstel van de natuurlijke balans.

>> Klik hier​ en vindt een therapeut

Vereniging van alle stijlen

Shiatsu Vereniging Nederland verenigt alle shiatsu-therapeuten in Nederland. Alle stijlen, alle achtergronden. Onze leden hebben een door CPION of SNRO geaccrediteerde hbo-opleiding. Tevens voldoen zij aan de vereiste westerse medische basiskennis volgens de Plato-normen. We bieden onze leden ondersteuning door kennisuitwisseling en intervisie en we werken samen met shiatsu-opleidingen en andere (beroeps-)verenigingen om shiatsu onder de aandacht van een groot publiek te brengen.

>> Lees meer over onze doelstellingen

Aangesloten bij stichting RBCZ

De stichting RBCZ is een overkoepelende organisatie die beroepsbeoefenaren van de complementaire geneeswijzen (artsen en therapeuten op hbo-niveau) certificeert en registreert.

RBCZ behartigt de algemene belangen van de aangesloten beroepsbeoefenaren van de complementaire en alternatieve geneeswijzen en is een onafhankelijke intermediair tussen beroepsorganisaties, zorgverzekeraars en cliënten.

>> Meer informatie