Route:
  2. CliŽnt
  3. Vergoeding zorgverzekeraars

Vergoeding door Zorgverzekeraars

Vergoeding van shiatsu-behandelingen vindt bij alle zorgverzekeraars plaats vanuit de aanvullende verzekering. De hoogte van deze vergoeding is afhankelijk van de afgesloten polis. Een verwijzing van de huisarts is niet noodzakelijk. Ook gaat een behandeling niet ten koste van het eigen risico.

>> Bekijk hier de vergoedingen 2023 per verzekeraar

Shiatsu lichaamsgerichte therapie

Shiatsu is een lichaamsgerichte therapie die niet alleen naar de klacht kijkt, maar naar de mens als geheel. Shiatsu werkt​ door zachte druk te geven met handen, ellebogen of voeten. Het Japanse woord 'shiatsu' betekent 'vingerdruk'.

Shiatsu is gebaseerd op de principes van de oosterse geneeskunde: ondersteunen van het lichaam bij het herstel van de natuurlijke balans.

>> Klik hier​ en vind een therapeut.

Vereniging van alle stijlen

Shiatsu Vereniging Nederland verenigt alle shiatsu-therapeuten in Nederland. Alle stijlen, alle achtergronden. Onze leden hebben een door CPION of SNRO geaccrediteerde HBO opleiding. Tevens voldoen zij aan de Plato eisen; de westerse medische kennis opgelegd door de zorgverzekeraars. We bieden onze leden ondersteuning door kennis uitwisseling en intervisie en we werken samen met shiatsu-opleidingen en andere (beroeps-)verenigingen om shiatsu onder de aandacht van een groot publiek te brengen.

>> Lees meer over onze doelstellingen

Aangesloten bij stichting RBCZ

De stichting RBCZ is een overkoepelende organisatie die beroepsbeoefenaren van de complementaire geneeswijzen (artsen en therapeuten op Hbo-niveau) certificeert en registreert.

RBCZ behartigt de algemene belangen van de aangesloten beroepsbeoefenaren van de complementaire en alternatieve geneeswijzen en is een onafhankelijke intermediair tussen beroepsorganisaties, de zorgverzekeraars en cliënten.

>> Meer informatie