2. Therapeut
  3. Lid worden

Onze krachten bundelen

Onze vereniging wil de krachten bundelen, het veelzijdige en prachtige ambacht shiatsu uitdragen en een eensgezind gezicht geven aan wat shiatsu is en kan betekenen voor cliënten.

Spreekt dit je aan, wil je deel zijn van de groeiende positie van shiatsu in de maatschappij, word dan lid!

Vanaf het 2e jaar in je opleiding ben je ook welkom als studielid.

Praktiserend lidmaatschap

Voorwaarden

• Diploma van een door ons erkende Shiatsu opleiding zoals: Zen Shiatsu Opleiding, Beroepsopleiding Iokai Shiatsu, Hands On Tao Institute, Qing-Bai Shiatsu Opleiding, NSKS, Shiatsu Shool Den Haag (CSMBK) of een diploma van de Europese EISA. Voor meer info over de door ons erkende Nederlandse opleidingen >> Klik hier
  • MBK-diploma dat voldoet aan de Plato-eindtermen.
  • Geldige VOG (Verklaring Omtrent Gedrag): deze vragen wij voor je aan.
  • Inschrijving bij de KvK.
  • Beroepsaansprakelijkheidsverzekering, bij voorkeur bij Balens
  • Praktijk AGB-code en een zorgverlener AGB-code, aan te vragen bij Vektis nadat je van ons een bevestigingsbrief hebt ontvangen.
  • Inschrijving in het register van koepelorganisatie RBCZ. Deze inschrijving is verplicht en regelen wij voor je. RBCZ stuurt je een factuur en schildje.
  • Aanmelding bij het centrum voor klachten en geschillen in de complementaire zorg, SCAG, voor de Wkkgz. Deze aansluiting is inbegrepen bij je lidmaatschap en regelen wij voor je.

Kosten lidmaatschap 2024

>> Procedure praktiserend lidmaatschap

>> Procedure studielidmaatschap

>> Protocol nascholing

Wil je lid worden en je lidmaatschap bij een andere beroepsvereniging opzeggen? Volg dan >> deze procedure

Extra uitleg
  • De jaarlijkse contributie is naar rato, ingaande de 1ste van de maand waarin je lid bent geworden.
  • De jaarlijkse bijdrage aan RBCZ is ook naar rato.
  • Een BA (beroepsaansprakelijkheidsverzekering) is verplicht > bijvoorbeeld bij Balens

Als je wilt kun je daarnaast een beperkte RB (rechtsbijstandsverzekering) afsluiten.

• Een nieuwe VOG is nodig voor je praktiserend lidmaatschap (als je geen VOG hebt of je huidige VOG is ouder is dan 3 maanden)

Ben je ook lid van - of kom je van - een beroepsvereniging die is aangesloten bij RBCZ, dan mag je VOG niet ouder zijn dan 5 jaar. Vraag nooit zelf een VOG aan: als je een nieuwe VOG nodig hebt, geef dat dan aan ons door.

• Blijf je lid van een 2de beroepsvereniging die is aangesloten bij RBCZ, dan vervalt uiteraard de bijdrage aan RBCZ.
  • De borg voor het schildje wordt geretourneerd aan het einde van het lidmaatschap.
  • Opzeggen van je lidmaatschap doe je voor 1 december van het lopende jaar.